måndag 16 februari 2009

Äntligen blev det träff med Rhodesianvännerna!!!












Bilderna blev lite suddiga, de blir ofta det när det snöar men några bilder blev det iaf.
Fullt ös var väl det lindrigaste att beskriva gårdagens promenad med. Enzo är fortfarande trött!!! Enzo och Morgan hade fullt upp med varandra och ingen av dem gav vika för den andra så Enzo var rent förbannad tillslut.

Hur vi lyckats fånga just Eddy på bilder där han faktiskt rör sig mycket vet jag inte hur det gick till... Jag tyckte att han var så stilla och lugn men OM man ska tro våra bilder så hade han en hel del rhodesianryck igår han också. För er som inte vet vem Eddy är så är han den lugnaste av de rhodesians som jag har träffat.

Åter till promenaden så blev den lång och vi gick största delen efter skoterspår så vi fick vår veckodos av motion allihopa tror jag=o) Och tänk då att 2 av hundarna under mer än halva promenaden även sprang och hoppade och brottades... Enzo har gnällt inatt i sömnen så det känns nog i valpkroppen att han rört på sig!

Väl hemma efter att ha hämtat barnen och blivit bjudna på middag så fick sig Enzo en skön dusch så nu går han att lukta på. Anna var gullig och hjälpte oss klippa klorna på Enzo eftersom jag har gipset i vägen och Jocke inte vågar sig på de svarta klorna så till henne skickar vi ett TACK för hjälpen ;) !!! Sedan fick Enzo mat och efter det så la han sig i buren och där låg han pall efter det. Lyckades få ut honom att kissa en gång under kvällen och han var inte intresserad av att följa mig på kvällspromenaden jag for på så jag fick gå utan hund.

Nu hoppas vi på att det inte tar allt för lång tid innan nästa promenad.

Inga kommentarer: