söndag 10 maj 2009

Grattis Enzo


Det gick ju bra!!! BIR och BIS 3:a i valp. Han var ju själv i sin ras men hade ju lika gärna kunnat åka ut iaf men vi gick vidare. Han skötte sig finfint för att vara första gången. Av alla valpar blev vi 3:a så det var inte illa. Jag fattade ingenting... hade jobbat natt och kände mig nästan full när jag sprang runt. Tyckte väl inte att det var sååå roligt i regn, kyla, rusk och trötthet men när jag väl kommit hem sovit och vaknade och insåg hur bra det faktiskt gick så fick jag blodad tand... vill ställa ut igen, helst i morgon!!! Jag sprang själv iaf och det ångrar jag inte nu i efterhand. Lärde mig en helt del. Omdömet :

Mycket välutvecklad. o kraftig mask hanvalp, utmärkta proportioner i kropp o huvud, välansatta välburna öron något öppna nedre ögonlock, saxbett, utmärkt hals något framskjuten i skulderpartiet, stark rygg, Välninklad i knä-o hasled. Rör sig väl från sidan, löst fram, parallellt bak, trevligt temperament. BIRV

Hon som dömde hette Mimmi Gruffman Rönnlund.

Priset var ett par sockar, en keps, vattenflaska och hundgodis som han såklart fick smaska i sig direkt ;)
Och Äran såklart !!!

Inga kommentarer: