lördag 31 januari 2009

Kaos

...ja det kan man minst säga om läget på dagsgränd. Pga vattenskada så har vi ju ett halvrivet tvättrum och ingen tvättmaskin + att hela familjen åkt på magsjuka...så det är ungefär så roligt vi har det i helgen. Jag börjar ju iaf kunna vara på benen nu men energin är låg! Enzo har legat hos mig i soffan hela natten och sett hur jag sprungit in och ut från toan... det är som att han inte ville lämna mig själv på nedervåningen :) Tvätta det få jag göra i badkaret, det som går...sen får vi nog be Jockes pappa att hyra sin tvättstuga åt oss så vi kan tvätta täcken mm.

Hoppas ju verkligen att detta med bloggandet går bättre så snart vi fått lite ordning och reda... mitt i detta kaos ska vi även bestämma golvmatta, tapeter och färg och nya vitvaror till köket ska vi också hitta INNAN de också går sönder... Nu vet ni var vi tagit vägen iaf...ingenstanns, vi finns här men har inte turen på vår sida just nu.

Enzo anpassar sig då till läget...sover vi så sover han och viseversa. Han är riktigt Go! Såklart får han ett och annat rhodesianryck så då öppnar jag dörren så han kan skutta omkring på baksidan en stund...sen kommer han in igen, tur vi har en klok hund!!! Nån promenad för stackaren blir det inte pga osäker magkvallité hos samtliga i familjen.

Någon som är sugen på rhodesianmjukis? Hittade länken via gruppen "rhodesian ridgeback sweden" på facebook. Vet inte om jag tycker det var den bästa versonen av en rhodesian men alltid något. Men jag rekommenderar först och främst äkta vara, såklart =) Är sååå glad att vi skaffade Enzo!!!

Inga kommentarer: