fredag 20 mars 2009

Revir och testning

Snacka om att riskera att bli såld... Denna grabben Enzo har börjat skvätta lite här och där. Första gången i förrgår då han helt plötsligt bara ställer sig rakt upp och ner, totalt obrydd och kissar på Lucas morgonrock som låg på hans golv.(Detta gjorde han mitt framför ögonen på mig och jag kan lova att det lyste UTMANING i ögonen på honom) Jag tog tag i hunden och fast att han kissade så fick jag ut honom ur huset, men då var han sur på mig vill jag lova. Han försökte ge mig ett nyp men det gick jag inte med på!!!

Jag var inte direkt nöjd igår heller då jag hade storstädat huset och den rackaren pissar i vardagsrummet 3 gånger och en av dem på mattan!!! Bara att vänta in varmare väder så jag kan ta fram högtrycken och tvätta mattan... den var ju redan i behov av tvätt men det räcker gott och väl med det smuts som redan sitter i den mattan, jag behöver inget kiss på den också! Jaja... så är det ju med valpisar och det vet jag om och det är ju detta som är baksidan med husdjur. Enzo är ju så snäll och go annars så det överväger ju såklart men nöjd var jag inte just då!!! Mest troligt så hör ju detta till åldern men jag har även läst att de kan få nån typ av prostataproblem så vi hoppas på det första.

Han var ju rumsren direkt som valp så vi får väl igen för det nu...

Örat ser i stort sett bra ut så det går åt rätt håll, det luktar inte så mycket nu heller. Första dagen så kände man ju lukten då hunden låg 2 meter i från en men nu måste man in med näsan i örat på honom för att känna den. Den finns där men är inte stark längre. Fortsätter med såpatvätt och vädring dagligen.

Inga kommentarer: