fredag 28 november 2008

9 veckor & 1 dag.





Denna lilla varelse, som för övrigt växer så man nästan ser det, är alldeles alldeles underbar!!! I förrgår natt sov han Hela natten! Inatt tog jag ut honom 1 gång eftersom han uppenbarligen hellre hade tänkt kissa på sig än att måsta ut i kylan. Flera gånger då jag sa åt honom att nu går vi ut så tittade han väldigt oroligt på mig och vände ryggen mot mig och burrade ner huvudet i sin kudde!!! Smart det är han.

Jocke och barnen har spårat lite med honom och det älskar han. Idag har han hittills gått till dörren när han vill ut och när jag öppnar så springer han ut och gör sina behov vare sig jag följer med eller inte. Sen stannar han på mattan i hallen tills jag fått torka tassarna på honom.

Han har heller inte fått tokryck när man kommer hem och har varit borta och det känns ju bra om det fortsätter så, man vill ju inte bli överfallen i hallen varje gång. Om det kommer främmande så är det så totalt ointressant att många gånger tittar han knappt åt dem, utom Adam... Enzo gillar Adam skarpt, han ville tom upp i knät på honom!!

Idag när jag tog fram dammsugaren däremot så blev han lite ängslig och vill vara mellan dammsugaren och mig. Precis som att han vill skydda mig från den där hemska bullermaskinen, men efter ett tag gav han sig men han iaktog hela tiden medan jag dammsög.

Lucas och Enzo är riktigt bra kompisar. Lucas skrattar verkligen direkt från hjärtat när de busar och sedan somnade de tillsammans på soffan. Han sover och myser rätt mycket. Nu har han somnat igen så jag och barnen ska passa på att gå ut en stund så han lär sig bli lämnad.

Inga kommentarer: